Com a persona emprenedora, i segons l’experiència, puc dir que la tasca d’emprendre és enriquidora en molts aspectes i al mateix temps pot arribar a ser confusa i confrontativa.
Es un repte i com a tal requereix de determinació i compromís.
Sigui un producte material o un servei més intangible, és fonamental definir quina és la finalitat de la proposta. El famós “para qué”.
De vegades aquest contingut està dibuixat en un pla idíl.lic i necessita aterrar per existir de manera real. Sobretot aplicable a projectes de nova creació.
I en activitats que ja estan en marxa i van evolucionant, també és essencial saber cap a on van i com afecta al propòsit inicial.
Sé que no descobreixo res nou i malgrat tot se li podria donar alguna volta.
Fa un temps que es parla de l’entorn VUCA (volàtil, incert, complex i ambigu) per definir la incertesa empresarial i professional derivada del ritme frenètic i els canvis constants; l’aparició de la IA, el món digital, els assistents virtuals, el ChatGPT…
Fruit del contacte amb diferents contextos amb els quals ens relacionem, junt amb les seves persones, poden sorgir qüestions noves que facin variar el rumb fixat.
Com d’atentes estem al que és viu en cada moment?
Per mi aquí és on el tema es posa interessant. Les oportunitats i les amenaces cal contemplar-les per seguir una estratègia, és clar. Però que el ritme i el corrent no et desplaci als antípodes.
Davant l’obertura de possibilitats per assolir el teu destí de maneres no pensables fins ara…
què fer per mantenir l’enfocament?
- definir de manera clara i específica quina és la finalitat del projecte
- connectar amb els valors que t’identifiquen i vols transmetre
- mantenir una actitud de presència constant per escoltar-te i sentir si estàs on vols
- observar com és la relació amb l’entorn
- donar-te el permís per fer canvis i deixar que la vida et sorprengui
- prendre accions coherents amb tot l’anterior
Hi ha moltes maneres d’arribar a un lloc però la motivació i el sentit d’anar justament allà d’una forma determinada té a veure amb tot un entramat que respon a valors, emocions, creences, expectatives… el meravellós món intern de cadascú que fa moure a la persona emprenedora cap el seu propòsit.
Per crear projectes i emprendiments amb ànima.